Nástroje pro usnadnění přístupu

Skip to main content

Z naší školičky 4/2021

Zpravodaj 4/2021: Neslyšeli jste už zvonit Ježíška? Víte, jaká přání mají děti ve školce? My už Ježíška vyhlížíme každý den, a i když nedokážeme splnit všechna přání dětí, snažíme se, aby byly obklopené radostí a láskou. Úsměv dětí vyvolá každoročně velký moment překvapení – zvoneček, který zazvoní a dětí vědí, že přišel dlouho očekávaný Ježíšek. V tomto čase si také připomínáme vánoční zvyky, tradice a zpíváme koledy. A jestli přišel i Mikuláš? I s andělem a čertem! Svou návštěvou děti potěšil, obdaroval a taky trošku postrašil malé „zlobivce“ J

A co jsme zažili ještě? Prožitkové učení probíhalo celý podzim. Pekli jsme brambory a štrůdl, hrabali listí na zahradě, skládali obrázky z kaštanů, vyrazili do přírody pouštět draky a na procházku. Tam každá třída plnila nejrůznější úkoly, děti hledaly přírodniny, které k podzimu patří a přiřazovaly je k paletě barev. Starší děti dokonce vyrazily do Hodonína do Masarykova muzea vyzkoušet si, jak vypadá „Vinařův rok“. Prošly si jednotlivými pracemi spojenými s vinařstvím.  Seznámily se s vinnou révou, s prací na vinici, vyzkoušely si stříhání hroznů, mletí, lisování a zakončily příběh hroznů ve sklepě, kde si společně zazpívaly písničku „Išla Marína do Hodonína“.

Kromě toho měly děti ve školce malou přednášku o tom, jak správně pečovat o zuby a jak je čistit. Na což navázalo loutkové představení a děti shlédly tři pohádky o tom, jak je důležité pečovat o osobní čistotu a udržovat pořádek.

Na další zážitky se budeme těšit v novém roce společně s dětmi.

Za kolektiv MŠ vám přeji pohodové Vánoce a především pevné zdraví!

Lucie Drejčková, zástupce ředitele pro předškolní vzdělávání

Předvánoční úsměvy.

  • Při třídění ovoce a zeleniny: „Miry, co jsme si říkaly, ovoce je většinou co..?“
    Mireček M.: „Zelenina.“
  • Dominik M.: „Já sa hladu nebójím, já mám dost energie.“
  • Vašík M.: „Paní učitelko, já až budu dospělý, tak ty už budeš určitě mrtvá.“ (Paní učitelka má 21).
  • Mireček M.: „Vašku, ty si polda?“
    Vašík M.: „Né nejsu, já su blázen.“
  • Dominik M.: „Paní učitelko, já si něco nakreslím a když mě dáte hodinku, tak vás nechám na pokoji.“
  • Honzík Š.: „Paní učitelko, dnes idu na helátko (lehátko).“
  • Dominik M.: „Pani učitelko, já mám nové boty a v nich sů moc pohodlné klůbky.“
  • Zuzanka N.: „Já sem si pro sebe přála, aby sa mě splnilo všechno živé přání.“
    Učitelka: „A jaké je to Zuzanko?“
    Zuzi: „No já chci vodítko a pejsky.“
  • Honzík Š.: „Až budu mět narozky, tak pojedeme pro dort do dortovny.“
  • Děti si dělaly s paní učitelkou popcorn. Dominik M.: „Pani učitelko, mě radostí úplně buší srdce, já to úplně slyším plk, plk, plk.“
  • Martínek Š.: „Já idu s tátů ke starého babičku.“
  • Filípek V. přál Nikolce Š. k narozeninám: „Niky já ti přeju, ať žiješ celý život.“
  • Honzík Z.: „Děcka já umím německy – nie.“
  • Doba oběda, učitelky v plném nasazení, chystají dětem jídlo. Dominik M.: „Nemohly byste to trochu zrychlit?“                                                                                                        Radka Šůrková