Nástroje pro usnadnění přístupu

Skip to main content

Novinky ze školky 1/2022

Zpravodaj 1/2022   Chcete vědět, co se děje ve školce? Není toho tentokrát málo a máme se na co těšit. V zimních měsících jsme nezaháleli a začátkem nového roku proběhly individuální konzultace především s rodiči předškoláků, které se týkaly školní zralosti, jelikož se blíží zápis do první třídy. Kromě toho jsme zakoupili novou pedagogickou diagnostiku iSophi pro věkové rozmezí pět až sedm let, protože pedagogická diagnostika a zejména pak diagnostika školní zralosti a připravenosti je jednou z klíčových aktivit vzdělávacího procesu v mateřské škole. Snažíme se tak přistupovat k pedagogice moderně a získávat objektivně aktuální informace o dítěti, zjišťovat jeho silné a slabé stránky sofistikovaným a přehledným způsobem. Což nám pomáhá přistupovat k dítěti více individuálně a poskytovat potřebnou komplexní podporu v jeho dalším rozvoji.
Kromě přípravy dětí na školní období jsme pro děti připravili zimní olympijské hry, které se odehrály na zahradě za účasti všech sportovců z celé školky. Za jejich odhodlání a výkony si všichni vysoutěžili zlatou perníkovou medaili! Dobu masopustního veselí jsme oslavili jak jinak než karnevalem. Všem rodičům děkujeme za spolupráci při výrobě krásných masek.
Nově se naše školka pyšní klimatizací ve všech třídách, díky níž bude v letních měsících v prostorách školky mnohem příjemněji. A ta největší novinka? V následujících měsících čeká naši školku velká rekonstrukce, jejímž výsledkem bude nová třída pro patnáct dětí. Když vše půjde dobře, měla by být mít své první dětské obyvatele už na začátku nového školního roku. Věříme, že se tak splní náš sen o školce, která bude mít pohromadě pět tříd a zároveň se zvýší její kapacita.
Zápis do MŠ se uskuteční v sobotu 7. května 2022. Součástí bude Den otevřených dveří. Přijďte se s dětmi podívat a seznámit se s novým prostředím, které se stane pro vaše dítě druhým domovem. Budeme se těšit na nové tváře.
Na podzim oslavíme 55. výročí MŠ spolu s vámi, proto bychom vás rádi poprosili, pokud máte nějaké staré fotografie ze školky nebo i hračky k zapůjčení nebo oskenování, budeme moc rádi. Bližší informace získáte na telefonním čísle 518 374 159.

Lucie Drejčková, zástupce ředitele pro předškolní vzdělávání

21 Pečeme koblížky

22 Masopustní pohoštění

23  Karneval

24 Umíme to i napsat!

Abyste se pro samou práci a starosti nezapomněli usmívat.

Při návštěvě kostela učitelka vypráví o tom, jak zlí páni ukřižovali Ježíška. Dominik M. „Pani učitelko, až jich potkáme, tak jim dáme do držky.“
Jeníček N.: „Pani učitelko, víš proč sem sa narodil? Abych ti pomáhal.“
Opakovali jsme si jména tří králů a učitelka napovídá: „Ka – Kašpar, Me – Melichar, Ba – Bambus.“
Dominik M. při rozhovoru s Dominikem H.: „Tak mě je to jedno, Dominiku, teď z toho budeš mít psychické problémy.“
Učitelka při vycházce: „Tak, děti, teď půjdeme přes ten most.“ Adélka G. „Tak tam nejdu, včérá sem tam šla a málem sem sa strachy posrala.“
Učitelka: „Domčo nechceš si už sundat tu náplast z prstu?“ Dominik M. „Nechcu, mňa to bolí v horku, aj ve tmě.“
Vašík M.: „Já mám dobrý čich aj pozpátku.“
Učitelka při rozhovoru s Honzíkem Š.: „Honzi, a víš, že babička Komárková tady ve školce vařila?“ Honza: „Jó, a já sem tady nebyl?“ Učitelka: „Nebyl.“ Honza: „No aspoň sem měl od vás pokoj.“
Paní uklízečka utírá rýži popadanou po stole a po zemi a říká si pro sebe: „No táto rýža je teda vděčná.“ Dominik M.: „No vidíš, aspoň možeš začat vytírat.“
Zuzanka N.: „Pani učitelko, víš, jak se skládají punčochy? Pravdomluvně jako kalhoty.“ Filípek V.: „Pani učitelko, víš, že máme doma bombové jabka?“ (granátové).
Dominiček M.: „Pani učitelko, ty si prostě energetická.“
Zuzanka N.: „Dneska si dám šaty a pojedu si k Zinkům vybrat ženicha.“ Učitelka: „Zuzi a není ještě brzo na ženicha?“ Zuzi: „Néni, každá rozumná nevěsta už přece musí mít ženicha.“ Učitelka: „Kdes včera byl Míšo?“ Míša C.: „Ále, byl sem za krkem jakýsi nachlazený.“ Rozhovor mezi dětmi:
Laurinka H.: „Děcka, náš táta říkal, že když bude Dominik zlobit, tak ho vyhodí ven.“ Míša C.: „Já mám tátu hodného.“ Dominik M. „Já mám zas alergického.“
Učitelka zvýšeným hlasem napomínala děti:
Zuzanka N.: „Pani učitelko, dá se jim to říct i zdvořile. Mamka mě to někdy říká zdvořile, ale někdy i nezdvořile. Dneska mě to zrovna řekla zdvořile.“

Tak já vám tedy na závěr zdvořile přeju krásné prosluněné jarní dny.
Radka Šůrková